Chiang Rai, Huay Xia, Luang Prabang

12 april 2014 - Vang Vieng, Laos

Sabaydee! Voor de geïnteresseerde; ik ben in Laos, wat best wel een paradijsje is. Aangekomen in Huay Xai, gingen Sanjula en ik opzoek naar een bar, alles was dicht helaas. We liepen op de muziek af, en locals riepen dat we met hun bier moesten drinken. Na 100 fotos met de Laos girls en moeten doen alsof ik haar vriendje was om der ex jaloers te maken gingen we naar de nightclub. Hier waren we de enige 2 westerse. De meisjes gilde alsof ik Brad Pitt was, en ze vroegen allemaal aan Sanjula of ik der vriend was, ik was een god. Weer veel fotos en iedereen wilde met ons praten, dansen en proosten. Een prima avondje stappen, niet veel verschillend met Nederland dus. Afgesloten met een snack langs de straat, helaas geen kebab.
Volgende middag liepen we op straat, en werden we naar binnen geroepen in de Bank van t dorpje, het is bijna Lao new year, en dat waren ze aan t feesten. Weer de enige westerse, zelfde verhaal als de club eigenlijk... Na 20 atjes tussen 1 gore zatte massa mensen en voedsel vonden we het wel genoeg: 3 uur smiddags lam, ook niet erg verschillend met Nederland dus.
De dag daarop gingen we de jungle in voor 3 dagen. Ziek mooie natuur, dieren alles. Elke dag een paar uur moeten hiken, en vervolgens over enorme dalen ziplinen. Savonds verbleven we steeds in een boomhut, op 30m hoogte ongeveer, niet verkeerd.
Na de mooie jungle toch zijn we naar Luang Prabang gegaan, lekker gefietst en iedereen met onze waterpistols nat gespoten en een happy Lao new year gewenst. Iedereen uit t stadje staat langs de wegen om met emmers water iedereen onder te gooien, gaaf feestje. Savonds wezen barren, en vervolgens gaan nightbowlen. Op de een of andere manier is het daar normaal dat alle barren om 12uur dicht gaan, en dan gaat IEDEREEN naar de bowlingbaan, zouden ze in nl ook moeten doen, want heb nog nooit zo leuk gebowld!
Nu net in Vang Vieng aangekomen om hier Lao New Year te vieren... Hoop dat we t overleven.